Dracula la Targul de turism de la Berlin – martie 2014

La inceputul lunii martie 2014, Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului (APDT) a promovat turismul braşovean la Târgul de turism de la Berlin, cu brandul “Dracula”.

Citez din articolul din newsbv.ro:

La Berlin va fi prezentat un pliant dedicat mitului Dracula şi un site: www.dracula.ro, care au ca scop diferenţierea între Vlad Ţepeş şi Contele Vampir Dracula, personajul lui Bram Stoker.

Am intrat pe acest dracula.ro si am foarte mirat. Ca si producator de site-uri am analizat acest site cu care se merge la targul international. Am gasit un wordpress “chel”, adica instalat cu postul, comentariul si categoria default si atat. Are doar o fata (layout) si atat. Cum oare in 2014 sa te prezinti la un targ important din Europa, cu adresa pe flyer sau alte materiale publicitare si acolo sa nu existe nimic?

dracula_dot_ro_continut_lipsa_mart2014

Avem si articol de dupa eveniment in brasov.net:

Un traseu turistic special conceput pentru promovarea mitului Dracula, mai ales pentru turiștii străini, a fost conceput de Asociația pentru Promovarea Turismului Brașov, ca urmare a interesului existent pentru legenda contelui-vampir, a informat luni, într-o conferință de presă, președintele Asociației, Christian Macedonschi.

Acesta a precizat că, în perioada 5-9 martie, a participat la Târgul de Turism de la Berlin, unde a observat că turiștii străini sunt, în continuare, interesați de Dracula.

“Am distribuit la acest târg de turism 2000 de ziare cu titlul Dracula, 1000 în limba germană și 1000 în limba engleză, care s-au epuizat foarte repede. De aceea ne-am gândit să promovăm în următoarea perioadă un traseu, pentru cei interesați să descopere mai multe lucruri despre Dracula”, a afirmat Macedonschi.

Conform acestuia, traseul va începe la Snagov — pentru că acolo este înmormântat Vlad Țepeș și continuă cu Târgoviște-Brașov-Sighișoara-Bistrița Năsăud-Pasul Bârgăului, la întoarcere turiștii urmând să treacă prin Sibiu, Făgăraș și Brașov.

“Vor primi informații pe tot traseul, vor putea face fotografii tocmai pentru a face diferența dintre Vlad Țepeș și Dracula. Aștept să fiu contactat de agențiile de turism pentru a pune la punct mai multe amănunte despre acest traseu. De asemenea, cei care au vizitat standul României sunt interesați și de triunghiul Brașov-Sibiu-Sighișoara pentru a fi vizitat”, a adăugat Macedonschi.


dracula_dot_ro_continut_lipsa_mart2014_hello_world

“Trebuie să ne promovăm mai mult, dar, cu regret o spun, la Târgul de Turism de la Berlin, România nu a fost reprezentată cum trebuie. Au lipsit evenimentele culturale și nu prea am văzut camere de luat vederi pe la standul României. Poate au fost doar reprezentanți ai presei scrise, în timp ce la standul Poloniei erau chiar și medici stomatologi sau maseuri pentru a promova turismul medical”, a mai afirmat președintele Asociației pentru Promovarea Turismului Brașov.

Pe site-ul domnului Christian Macedonschi am gasit mai multe detalii despre eveniment:

La această ediţie a târgului de turism de la Berlin, desfăşurat între 5 şi 9 martie, Braşovul a promovat, printre alte produse turistice, brandul Dracula.
Am fost prezent cu un site www.dracula.ro, un ziar tipărit dedicat mitului Dracula in limba engleza si germana şi cu un tur care să facă diferenţa între cele două personaje: Vlad Ţepeş şi Contele Vampir din romanul lui Bram Stoker.
Dorim să profităm de reclama gratuită pe care Occidentul o face de zeci de ani, brandului Dracula prin filme, seriale, desene animate si musicals si suntem dispuşi să susţinem toate agenţiile de turism care operează tururi tematice.

Este foarte bine ca se promoveaza turismul romanesc, ceea ce vad eu este ca felia aceasta de “prezenta pe Internet” este “data” la niste copilasi sau pur si simplu nu se poate realiza din lipsa de fonduri, de licitatii si de pasiune in realizare.

No ce facem acu?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*