Press enter to see results or esc to cancel.

Pe “vremea mea” se numeau Algoritmi, acum ei se numesc Inteligențâ Artificială

Piața actuală cere gogoși și azi se vând sub formă de “Inteligență Artificială”. Din liceu și facultate se faceau algoritmi, scheme logice, urmând ca apoi să alegi un limbaj de programare și să iasă un proiect, implicit și un rezultat pe ecran sau pe hârtie. Știu ca acești algoritmi se învață deja și în timpul scolii, deci mintea copilașilor e cultivată devreme.

Această “Inteligență Artificială” (AI = Artificial Intelligence) pare o zână, o crăiasă căreia îi dai giga de date și ea îți dă un rezultat frumos. Procesul înlocuiește gândirea umană și folosește procesoarele să ajungă la final. Nu cred că se poate măsura “cât timp îi ia unui om să facă ce face AI-ul”, după câteva ore omul are nevoie la baie, de cafea, de hrană și de somn.

Azi am găsit într-un articol din republica.ro un bot, adică un robot. El se prezintă așa:

LifeBOT este o platformă de inteligență artificială care poate să comunice cu tine și face parte din campania “România Asigurată”. Tehnologia este instrumentul care poate să ne ajute să comunicăm, să primim informații relevante, pentru ca noi să putem face alegeri bune .

Dacă analizezi acest intrument este un simple algorim pentru un proiect de liceu (de începător). “Dacă raspunzi cu Nu, sari la întrebarea cinci. Dacă răspunzi cu da, continuă cu întrebarea trei.”.

Pe scurt: NU E nici o inteligenta artificiala aici. E doar un algoritm simplu, cu 30 de intrebări. Firma dorește să îți vîndă ceva frumos, folosind un element din piață (adica AI-ul) ce are impact puternic la nivelul creierului tău.

Apăsând pe butoane la fiecare întrebare, îți inchipui un fel de robot dintr-un calculator, cu care ai un dialog. NU e nimeni (dacă robotul poate fi considerat o persoană) sau NU e nimic viu (dacă robotul e un obiect cu suflare) în celălalt capăt al firului până la serverul cu programul software.

Inteligența electronică (artificială) e dată peste cap, dacă humanoidul răspunde electronic cu valori “de’am boulea”. Zâna Inteligentă pare superficială, știe să răspundă doar cu textele din burta ei.

raspunsuri gresite bot asigurari

Cert e ca acele manuale de vânzări de acum zeci de ani, acum s-au transformat în algoritmi și date, servite frumos sub titulaturi moderne. Textele suplimentare te învață să nu îți fie frică în pădurea cu întrebări, vei avea niște butoane! Va fi simplu și pur, va trebui… vei alege.

Te vei întâlni cu butoane precum Da sau Treci la următorul articol.
Tot ce trebuie să faci este să alegi. Pur și simplu dai click pe butoane și mergi mai departe.
Platforma este susținută de Metropolitan Life. Aceasta învață pe măsură ce tu alegi, iar când vei reveni în LifeBOT, îți va da noi informații.

Ce să învețe nene sistemul ăsta, e doar o listă cu 30 de răspunsuri cu elemente de joc Piticot. Ai dat cu zarul (ai ales răspunsul 1 sau 2) și ai picat pe căsuța Salt la căsuța 10. La casuțele 23, 24 ți 28 avem mesaje publicitare și la 29 avem link “Salt la ultima căsuță” (final).

Raspunsuri gresite in pseudo-robotul asigurari

Mai jos sunt întrebările și răspunsurile posibile. Eventual să punem tineretul să ghiceasca harta Piticot sau Sus-Jos, facem și schema logică a acestei mărețe Inteligențe Artificiale.

1. Bună ziua! Ce bucurie e să te cunosc! Aș vrea să stăm puțin de vorbă. Ce spui, ai câteva minute la dispoziție?
Butoane: Sigur | Ar trebui să-mi spui de ce

2. Pâi, aș vrea să ne cunoaștem puțin mai bine și mi-ar plăcea să aflu câteva lucruri despre tine.
Buton: Sigur

3. Vreau să aflu părerea ta: te consideri o persoană care are simțul umorului?
Butoane: Cred că da | Nu

4. Asta e bine! Fără umor viața are mai puțină culoare! Uite, eu, ca să îmi exersez circuitele zâmbetului, am învățat bancuri! Ai timp să îți spun unul?
Buton: Da

5. Hmm. Eu cred despre mine că am! Vrei să îți demonstrez?
Buton: Da

6. Seful, către secretară:
– Cheamă toți angajații la ședință! E foarte urgent!
– Dau un email?
– Nu, scrie pe Facebook, or să vadă mai repede!

Buton: Da, ai umor!

7. Încerc, învăț! Apropo, pentru că îți spuneam un banc despre o situație de la job. Pot să îți pun o întrebare legată de locul tău de muncă?
Buton: Da

8. Dacă ai putea alege, ai prefera un loc de muncă nu atât de bine plătit plătit, dar care să îți ofere mai mult timp liber și mai puțin stres?
Butoane: Da | Nu

9. Nu ești singurul! 55 la sută dintre români au răspuns la fel. Românii au început să fie deranjați de presiunea de a alerga inutil. Ei vor să recupereze pacea sufletească, să câștige mai mult timp pentru ei înșiși, renunțând la lucrurile care îi sufocă sau care nu le sunt strict necesare.
Buton: Ce interesant!

10. Ești printre cei 45 la sută dintre români care au dat acest răspuns, majoritatea crede altfel. Există și o explicație: oamenii au început să fie deranjați de presiunea de a alerga inutil. Ei vor să recupereze pacea sufletească, să câștige mai mult timp pentru ei înșiși, renunțând la lucrurile care îi sufocă sau care nu le sunt strict necesare.
Buton: Ce interesant

11. Îți închizi telefonul și Facebook-ul după-amiaza sau în weekend-uri? Nu te întreb dacă ți-l închizi la job :))
Butoane: Da | Nu

12. Nu ești singurul! 3 din 10 români au început să facă acest lucru pentru a avea mai mult timp de calitate.
Butoane: Foarte interesant | Cu ce mă ajută pe mine?

13. Păi, știai că 37% dintre români au început să își închidă telefonul după-amiaza sau în weekend-uri pentru că tot mai mulți români sunt preocupați de bucuriile simple: vor să se întâlnească mai des cu cei dragi, să se joace mai mult, să stea în natură.
Buton: Foarte interesant

14. Colegii de la Metropolitan Life au ținut cont de felul în care se schimbă societatea și că așteptările și nevoile oamenilor sunt permanent în schimbare. Există o temere pe care o resimt acut mulți dintre români.
Buton: Care este?

15. Statistic, românii au o anumită incertitudine atunci când vine vorba despre viitor și se simt constrânși de presiunile vieții de zi cu zi. Conform studiilor, aceștia doresc să se simtă în control asupra standardului de viață pentru a se bucura mai mult de timpul petrecut alături de cei dragi.
Buton: Aș putea face ceva?

16. Mă bucur că te gândești la asta! A stabili că este important pentru tine să ai o viață echilibrată și organizată este primul pas. Altfel, o soluție universală nu există, din păcate.
Buton: Vreau să aflu mai multe

17. Adesea vrem să ne facem viața mai ușoară, să ne simțim liberi sau să facem gesturi de responsabilitate față de cei dragi. Potrivit unui studiu realizat de Metropolitan Life anul trecut, pentru 83% dintre respondenți, o asigurare de viață este un gest de responsabilitate față de familie.
Butoane: Vreau să-mi spui mai multe | Nu mă interesează

18. Tu, de exemplu ai sau te-ai gândit să achiziționezi o asigurare de viață?
Butoane: Da | Nu

19. Hmm, ar trebui să te gândești mai bine. O asigurare nu o faci numai pentru tine, este o acoperire care e gândită pentru cei din jur, pentru persoanele dragi. Nu vreau să par robotul moralist, vrei să continuăm?
Butoane: Da

20. Bun, asta înseamnă că știi în principiu cum funcționează, doar că astăzi vreau să îți vorbesc despre o asigurare de viață foarte ușor de înțeles, oferită sub formă de pachete de beneficii personalizate așa cum vrei tu. De altfel, 46% dintre respondenții unui studiu realizat de Metropolitan Life spun că această asigurare este una foarte ușor de înțeles.
Buton: Bine

21. Nu e târziu, mai ales că astăzi vreau să îți vorbesc despre o asigurare de viață foarte ușor de înțeles, oferită sub formă de pachete de beneficii personalizate așa cum vrei tu. De altfel, 46% dintre respondenții unui studiu realizat de Metropolitan Life spun că această asigurare este una foarte ușor de înțeles.
Buton: Bine

22. Fă cunoștință cu Asigurarea Așa cum vrei! Nu întâmplător îți arăt această imagine, Asigurarea Așa cum vrei este un produs pe care tu singur ți-l aranjezi, ți-l construiești după nevoile tale. Rețeta este a ta, iar consultanții Metropolitan Life sunt aici să te ajute
Buton: Spune-mi mai multe

23. Uite, am să îți dau câteva motive pentru care cred că poți să găsești ceea ce te interesează făcând acest tip de asigurare.
… si imagini despre asigurari
Buton: Pentru ce mă asigură?

24. Este defapt întrebarea esențială! Iată câteva exemple:
… si imagini despre asigurari
Butoane: Foarte interesant | Spune-mi despre componenta de investiții

25. Există și o componentă de investiții
Buton: Mă interesează

26. Vine un moment în viața fiecăruia când putem acumula resurse pentru planuri de viitor, îți dau câteva exemple: plata studiilor copilului, un venit suplimentar la pensie. Ideea este să iei hotărârea de a face acest pas. Un sfat: cu cât începi mai devreme, cu atât este mai bine pentru tine.
Buton: Ce avantaje am?

27. Bună ziua! Ce bucurie e să te cunosc! Aș vrea să stăm puțin de vorbă. Ce spui, ai câteva minute la dispoziție?
Butoane: Sigur | Ar trebui să-mi spui de ce

28. Ți le enumăr mai jos:
… si imagini despre asigurari
Buton: Mă interesează

29. Perfect! Pentru că vorbim despre un produs care e construit după nevoile tale, cel mai bine este să te îndrum spre unul dintre consultanții Metropolitan Life. Ai aici un link către pagina produsului, unde găsești detalii suplimentare, dar și numărul la care poți suna!
Buton: Mulțumesc!

30. Îți doresc o zi cât mai bună, cu decizii înțelepte pentru tine și cei dragi pentru cea mai importantă călătorie a noastră!
– Fara butoane –

Succes la cumpărături!